Woordenboek van verandering: dirigeer klantinteractie² als partituur voor systeemvernieuwing

Ingrid Walry


Nederlands |

9789493453104

Paperback / softback


€ 38,99

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

Verandering vraagt meer dan intentie. Ze vraagt richting, ritme en systeeminzicht. In een context van voortdurende druk, versnelling en complexiteit volstaan klassieke projectplannen niet meer. Organisaties hebben systeemlogica nodig: een doordachte afstemming van processen, structuren en interacties. Daarvoor biedt het KIM² model – Klant Interactie Management² – een holistisch denkkader. Het maakt klantinteractie² tot een gedeeld systeem: intern én extern, inhoud én relatie, structuur én cultuur, data én dialoog. KIM² verbindt strategie met dagelijks handelen en maakt van verandering een gedragen, ritmisch proces dat zich beweegt tussen stemmen, spanningen en standpunten. Binnen deze reeks ontdekt u hoe KIM² proces-, data-, IT- en agentgericht werken verbindt met thema’s als governance, macht, duurzaamheid en GDPR. In het ‘KIM² woordenboek van verandering’ is het gesprek geen toevallige improvisatie, maar een bewuste compositie. Woorden sturen gedrag, maken systemen zichtbaar en kantelen ze indien nodig.

Voor wie durft denken, voelen en handelen tegelijk. Voor wie taal zoekt die verbindt, verheldert en verankert. Voor wie slim wil organiseren en veranderen, niet lineair, maar ritmisch. Niet oppervlakkig, maar betekenisvol en echt duurzaam.

Elke organisatieverandering begint met betekenis. In dit boek maakt u kennis met de evidence based aanpak van KIM², waarmee u uw organisatie toekomstgericht vormgeeft. Het ‘KIM² woordenboek van verandering’ biedt méér dan uitleg: het laat zien dat woorden richting geven, gedrag sturen en systemen kantelen. Klantinteractie², systeemvernieuwing en multiperspectivisme krijgen betekenis door taal, niet door slogans. Dit boek helpt u de onderstroom van interactieproblemen te begrijpen: botsingen tussen mensen, structuren, processen en intenties. Het is geschreven voor organisaties die snakken naar samenhang. Beheerst u echt al de taal van ‘complexe’ verandering? Durft u bestaande woorden herdenken en ongekende termen verkennen? Laat u dan leiden door dit woordenboek, waarin elke term een oefening is in bewustwording en leiderschap. Leiderschap dat uitnodigt tot betekenisgeving, verbinding en handelingskracht. Of u nu leidinggevende, strateeg, trainer of adviseur bent: dit boek biedt u de taal om systeemdenken te verbinden met handelen. Elke definitie is een kleine systeemingreep. Elke term, een impuls tot transformatie. En elk woord, een uitnodiging tot slim organiseren en veranderen.

Beschrijving

Verandering vraagt meer dan intentie. Ze vraagt richting, ritme en systeeminzicht. In een context van voortdurende druk, versnelling en complexiteit volstaan klassieke projectplannen niet meer. Organisaties hebben systeemlogica nodig: een doordachte afstemming van processen, structuren en interacties. Daarvoor biedt het KIM² model – Klant Interactie Management² – een holistisch denkkader. Het maakt klantinteractie² tot een gedeeld systeem: intern én extern, inhoud én relatie, structuur én cultuur, data én dialoog. KIM² verbindt strategie met dagelijks handelen en maakt van verandering een gedragen, ritmisch proces dat zich beweegt tussen stemmen, spanningen en standpunten. Binnen deze reeks ontdekt u hoe KIM² proces-, data-, IT- en agentgericht werken verbindt met thema’s als governance, macht, duurzaamheid en GDPR. In het ‘KIM² woordenboek van verandering’ is het gesprek geen toevallige improvisatie, maar een bewuste compositie. Woorden sturen gedrag, maken systemen zichtbaar en kantelen ze indien nodig.

Voor wie durft denken, voelen en handelen tegelijk. Voor wie taal zoekt die verbindt, verheldert en verankert. Voor wie slim wil organiseren en veranderen, niet lineair, maar ritmisch. Niet oppervlakkig, maar betekenisvol en echt duurzaam.

Elke organisatieverandering begint met betekenis. In dit boek maakt u kennis met de evidence based aanpak van KIM², waarmee u uw organisatie toekomstgericht vormgeeft. Het ‘KIM² woordenboek van verandering’ biedt méér dan uitleg: het laat zien dat woorden richting geven, gedrag sturen en systemen kantelen. Klantinteractie², systeemvernieuwing en multiperspectivisme krijgen betekenis door taal, niet door slogans. Dit boek helpt u de onderstroom van interactieproblemen te begrijpen: botsingen tussen mensen, structuren, processen en intenties. Het is geschreven voor organisaties die snakken naar samenhang. Beheerst u echt al de taal van ‘complexe’ verandering? Durft u bestaande woorden herdenken en ongekende termen verkennen? Laat u dan leiden door dit woordenboek, waarin elke term een oefening is in bewustwording en leiderschap. Leiderschap dat uitnodigt tot betekenisgeving, verbinding en handelingskracht. Of u nu leidinggevende, strateeg, trainer of adviseur bent: dit boek biedt u de taal om systeemdenken te verbinden met handelen. Elke definitie is een kleine systeemingreep. Elke term, een impuls tot transformatie. En elk woord, een uitnodiging tot slim organiseren en veranderen.

Details

EAN :9789493453104
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Partizaan
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)