Macht is zilver, invloed is goud

Olivier Van Horenbeeck-Peter De Keyzer


Nederlands | 25-01-2021 | 205 pagina's

9789492639608

Paperback / softback


€ 22,50

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

‘Vraag geen aandacht. Eis invloed.’ Dat is het motto van het communicatiebureau Growth Inc dat Peter De Keyzer en Olivier Van Horenbeeck samen runnen.
Veel bedrijven stellen zich tevreden met aandacht, maar die is vluchtig. Invloed is duurzaam en beter bestand tegen de schokken van een wereld die sneller verandert dan ooit tevoren. In dit boek leggen De Keyzer en Van Horenbeeck uit hoe je invloed krijgt als individu of als organisatie, en hoe je die invloed gebruikt om impact te hebben. Op je eigen omgeving, op je stakeholders, op de samenleving waar je deel van uitmaakt.
Uit het leven gegrepen voorbeelden uit diverse domeinen tonen hoe invloed in de praktijk werkt. Van Roger Federer, Sherlock Holmes en een anonieme Somalische taxichauffeur tot Xi Jinping, Donald Trump en Angela Merkel. Experts als journalist Peter Vandermeersch, de voormalige Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende en ‘superkabinetschef’ Frans Van Daele (de rechterhand van Europees president Herman en van koning Filip) geven een unieke inkijk in het complexe spel van invloed verwerven en uitoefenen.
In een tijdperk waar politiek leiderschap zeldzaam is geworden en waar systemen overal op hun limieten botsen, zijn ondernemingen meer dan ooit de echte agents of change. Ze zijn vandaag dé motor achter verandering en vooruitgang. Als ze er tenminste in slagen om invloed te verwerven en uit te oefenen.
Dit boek helpt hen een stevig eind op weg.

Beschrijving

‘Vraag geen aandacht. Eis invloed.’ Dat is het motto van het communicatiebureau Growth Inc dat Peter De Keyzer en Olivier Van Horenbeeck samen runnen.
Veel bedrijven stellen zich tevreden met aandacht, maar die is vluchtig. Invloed is duurzaam en beter bestand tegen de schokken van een wereld die sneller verandert dan ooit tevoren. In dit boek leggen De Keyzer en Van Horenbeeck uit hoe je invloed krijgt als individu of als organisatie, en hoe je die invloed gebruikt om impact te hebben. Op je eigen omgeving, op je stakeholders, op de samenleving waar je deel van uitmaakt.
Uit het leven gegrepen voorbeelden uit diverse domeinen tonen hoe invloed in de praktijk werkt. Van Roger Federer, Sherlock Holmes en een anonieme Somalische taxichauffeur tot Xi Jinping, Donald Trump en Angela Merkel. Experts als journalist Peter Vandermeersch, de voormalige Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende en ‘superkabinetschef’ Frans Van Daele (de rechterhand van Europees president Herman en van koning Filip) geven een unieke inkijk in het complexe spel van invloed verwerven en uitoefenen.
In een tijdperk waar politiek leiderschap zeldzaam is geworden en waar systemen overal op hun limieten botsen, zijn ondernemingen meer dan ooit de echte agents of change. Ze zijn vandaag dé motor achter verandering en vooruitgang. Als ze er tenminste in slagen om invloed te verwerven en uit te oefenen.
Dit boek helpt hen een stevig eind op weg.

Slogan/Promotie

“Macht kán leiden tot invloed, maar invloed leidt altijd tot macht, of beter autoriteit. De val van de Berlijnse muur, de Witte Mars of de recente solidariteitsacties voor de zorg tonen aan dat wanneer mensen hun invloed bundelen veranderingen werkelijkheid worden.”
— Annelies Verlinden, Minister van Binnenlandse Zaken

Details

EAN :9789492639608
Auteur: 
Uitgever :Boeken.Cafe BV
Publicatie datum :  25-01-2021
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :230 mm
Breedte :150 mm
Dikte :18 mm
Gewicht :377 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :205