Instagrammable
Koenraad Jonckheere
Nederlands | 24-10-2024 | 311 pagina's
9789464941463
Hardback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 49,50
Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)
Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas
Korte beschrijving/Annotatie
Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media
Tekst achterflap
Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media
Wat heeft de Heilige Drievuldigheid te maken met sociale media? Waarom zijn we zo dol op kleurenfilters? Wat maakt hashtags zo krachtig? En waarom beleven we digitale beelden anders dan analoge?
In Instagrammable – Kunst, beeld en sociale media duikt Koenraad Jonckheere diep in de verrassende verbanden tussen 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis en onze moderne beeldcultuur op sociale media. Hij onthult hoe eeuwenoude ideeën over observatie, registratie en verbeelding ook nu nog onze omgang met digitale beelden beïnvloeden.
Met scherpe inzichten ontrafelt Jonckheere de paradox van ‘kijken zonder te zien en zien zonder te kijken’ in een wereld vol likes, hashtags en filters. Dit boek biedt een fascinerende blik op de kracht én de valkuilen van visuele communicatie in het digitale tijdperk.
Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art – 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.
Beschrijving
Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media
Wat heeft de Heilige Drievuldigheid te maken met sociale media? Waarom zijn we zo dol op kleurenfilters? Wat maakt hashtags zo krachtig? En waarom beleven we digitale beelden anders dan analoge?
In Instagrammable – Kunst, beeld en sociale media duikt Koenraad Jonckheere diep in de verrassende verbanden tussen 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis en onze moderne beeldcultuur op sociale media. Hij onthult hoe eeuwenoude ideeën over observatie, registratie en verbeelding ook nu nog onze omgang met digitale beelden beïnvloeden.
Met scherpe inzichten ontrafelt Jonckheere de paradox van ‘kijken zonder te zien en zien zonder te kijken’ in een wereld vol likes, hashtags en filters. Dit boek biedt een fascinerende blik op de kracht én de valkuilen van visuele communicatie in het digitale tijdperk.
Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art – 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.
Slogan/Promotie
Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media
Wat heeft de Heilige Drievuldigheid te maken met sociale media? Waarom zijn we zo dol op kleurenfilters? Wat maakt hashtags zo krachtig? En waarom beleven we digitale beelden anders dan analoge?
In Instagrammable – Kunst, beeld en sociale media duikt Koenraad Jonckheere diep in de verrassende verbanden tussen 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis en onze moderne beeldcultuur op sociale media. Hij onthult hoe eeuwenoude ideeën over observatie, registratie en verbeelding ook nu nog onze omgang met digitale beelden beïnvloeden.
Met scherpe inzichten ontrafelt Jonckheere de paradox van ‘kijken zonder te zien en zien zonder te kijken’ in een wereld vol likes, hashtags en filters. Dit boek biedt een fascinerende blik op de kracht én de valkuilen van visuele communicatie in het digitale tijdperk.
Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art – 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.
Details
EAN : | 9789464941463 |
Uitgever : | Hannibal Books |
Publicatie datum : | 24-10-2024 |
Uitvoering : | Hardback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 175 mm |
Breedte : | 218 mm |
Dikte : | 30 mm |
Gewicht : | 780 gr |
Status : | Beschikbaar |
Aantal pagina's : | 311 |
Keywords : | kunst;esthetica;beeldcultuur;sociale media;kunst en technologie |