Instagrammable

Koenraad Jonckheere


Nederlands | 24-10-2024 | 311 pagina's

9789464941463

Hardback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 49,50

 Voorraad in de winkel
   Beschikbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Korte beschrijving/Annotatie

Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media

Tekst achterflap

Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media

Wat heeft de Heilige Drievuldigheid te maken met sociale media? Waarom zijn we zo dol op kleurenfilters? Wat maakt hashtags zo krachtig? En waarom beleven we digitale beelden anders dan analoge?

In Instagrammable – Kunst, beeld en sociale media duikt Koenraad Jonckheere diep in de verrassende verbanden tussen 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis en onze moderne beeldcultuur op sociale media. Hij onthult hoe eeuwenoude ideeën over observatie, registratie en verbeelding ook nu nog onze omgang met digitale beelden beïnvloeden.

Met scherpe inzichten ontrafelt Jonckheere de paradox van ‘kijken zonder te zien en zien zonder te kijken’ in een wereld vol likes, hashtags en filters. Dit boek biedt een fascinerende blik op de kracht én de valkuilen van visuele communicatie in het digitale tijdperk.

Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art – 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.

Beschrijving

Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media

Wat heeft de Heilige Drievuldigheid te maken met sociale media? Waarom zijn we zo dol op kleurenfilters? Wat maakt hashtags zo krachtig? En waarom beleven we digitale beelden anders dan analoge?

In Instagrammable – Kunst, beeld en sociale media duikt Koenraad Jonckheere diep in de verrassende verbanden tussen 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis en onze moderne beeldcultuur op sociale media. Hij onthult hoe eeuwenoude ideeën over observatie, registratie en verbeelding ook nu nog onze omgang met digitale beelden beïnvloeden.

Met scherpe inzichten ontrafelt Jonckheere de paradox van ‘kijken zonder te zien en zien zonder te kijken’ in een wereld vol likes, hashtags en filters. Dit boek biedt een fascinerende blik op de kracht én de valkuilen van visuele communicatie in het digitale tijdperk.

Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art – 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.

Slogan/Promotie

Wat kunstgeschiedenis ons vertelt over sociale media

Wat heeft de Heilige Drievuldigheid te maken met sociale media? Waarom zijn we zo dol op kleurenfilters? Wat maakt hashtags zo krachtig? En waarom beleven we digitale beelden anders dan analoge?

In Instagrammable – Kunst, beeld en sociale media duikt Koenraad Jonckheere diep in de verrassende verbanden tussen 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis en onze moderne beeldcultuur op sociale media. Hij onthult hoe eeuwenoude ideeën over observatie, registratie en verbeelding ook nu nog onze omgang met digitale beelden beïnvloeden.

Met scherpe inzichten ontrafelt Jonckheere de paradox van ‘kijken zonder te zien en zien zonder te kijken’ in een wereld vol likes, hashtags en filters. Dit boek biedt een fascinerende blik op de kracht én de valkuilen van visuele communicatie in het digitale tijdperk.

Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art – 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.

Details

EAN :9789464941463
Auteur: 
Uitgever :Hannibal Books
Publicatie datum :  24-10-2024
Uitvoering :Hardback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :175 mm
Breedte :218 mm
Dikte :30 mm
Gewicht :780 gr
Status :Beschikbaar
Aantal pagina's :311
Keywords :  kunst;esthetica;beeldcultuur;sociale media;kunst en technologie