EAN:  9789463933940
Publicatiedatum:   20-08-2021
Formaat:  Paperback / softback
Taal:  Nederlands
Aantal bladzijden:  230

  Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas

Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs – lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren.
In Mogen we nog verwonderd zijn? breken verschillende ervaringsdeskundigen en artiesten een lans voor het kunstonderwijs.
De meerwaarde én de noodzakelijkheid ervan wordt geduid vanuit antropologische, psychologische, pedagogische, neurobiologische en filosofische hoek. Daarnaast bevat het boek ontroerende persoonlijke getuigenissen en een visie over hoe kunsteducatie op de lagere en middelbare school er zou kunnen uitzien. Een inspirerend pleidooi voor verwondering en een aanrader voor iedereen die begaan is met humaniserend onderwijs.

    EAN: 9789463933940
    Auteur: 
    Uitgever: Agora
    Publicatiedatum:   20-08-2021
    Formaat: Paperback / softback
    Taal: Nederlands
    Hoogte: 151 mm
    Breedte: 221 mm
    Dikte: 22 mm
    Gewicht: 391 gr
    Voorraad:  Bestelbaar
    Aantal bladzijden: 230