Zo kan het ook

Naïma Lafrarchi-Karen Donders


Nederlands | 27-08-2025 | 311 pagina's

9789463833929

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 32,00

 Voorraad in de winkel
   Beschikbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

Dit boek nodigt iedereen die actief is in medialand uit om op een positieve manier om te gaan met diversiteit en inclusie. Naïma Lafrarchi en Karen Donders kiezen hierbij voor de weg van de geleidelijkheid: ze reiken handvatten aan om samen constructief na te denken over hoe het anders kan.

Ter inspiratie presenteren ze twaalf cases waarin diversiteit en inclusie op een natuurlijke wijze geïntegreerd zijn, onder andere in de VRT1-soap Thuis, de jongeren zender Ketnet, de VTM-show The Voice van Vlaanderen, de Play4-quiz De Slimste Mens ter Wereld en de reclamecampagnes voor Dove.

De samenleving verandert letterlijk voor onze ogen: op straat, op school, op het werk én in het medialandschap. Representativiteit is daarom geen nice to have meer, maar een absolute voorwaarde om als medium relevant te blijven.

Dit boek is geen eindpunt, maar een uitnodiging om stap voor stap samen te bouwen aan een inclusieve en diverse(re) medialeefwereld.

Beschrijving

Dit boek nodigt iedereen die actief is in medialand uit om op een positieve manier om te gaan met diversiteit en inclusie. Naïma Lafrarchi en Karen Donders kiezen hierbij voor de weg van de geleidelijkheid: ze reiken handvatten aan om samen constructief na te denken over hoe het anders kan.

Ter inspiratie presenteren ze twaalf cases waarin diversiteit en inclusie op een natuurlijke wijze geïntegreerd zijn, onder andere in de VRT1-soap Thuis, de jongeren zender Ketnet, de VTM-show The Voice van Vlaanderen, de Play4-quiz De Slimste Mens ter Wereld en de reclamecampagnes voor Dove.

De samenleving verandert letterlijk voor onze ogen: op straat, op school, op het werk én in het medialandschap. Representativiteit is daarom geen nice to have meer, maar een absolute voorwaarde om als medium relevant te blijven.

Dit boek is geen eindpunt, maar een uitnodiging om stap voor stap samen te bouwen aan een inclusieve en diverse(re) medialeefwereld.

Details

EAN :9789463833929
Auteur: 
Uitgever :Pelckmans Uitgevers
Publicatie datum :  27-08-2025
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :230 mm
Breedte :150 mm
Gewicht :561 gr
Status :Beschikbaar
Aantal pagina's :311
Keywords :  diversiteit;interculturaliteit;media