Over lezers en lezen


Nederlands | 20-11-2023 | 262 pagina's

9789401497077

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 34,99


 

   Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

EN - How do we read today? In an attempt to answer this question, the contributions in CLW 14 approach reading as a cofnitive process, physical activity, social behaviour or institutional practice. Gathered together in this special issue, they illustrate the methodological breadth that explorations of this topic can take, employing such various methodologies as cognitive, computational, empirical, narratological, sociological and queer approaches.
Taken as a whole, this issue raises pertinent questions concerning where meaning is produced in the reading process.

NL - Hoe lezen we vandaag? In een poging tot antwoord op deze vraag benaderen de bijdragen in CLW 14 de cultuurtechniek van het lezen als cognitief proces, fysieke activiteit, sociaal gedrag of institutionele praktijk. Samengebracht in dit themanummer illustreren ze de methodologische breedte die verkenningen van dit onderwerp kunnen aannemen, met artikels over cognitieve, computationele, empirische, narratologische, sociologische en queer benaderingen.
Als geheel roept deze uitgave pertinente vragen op over waar in het leesproces betekenis wordt geproduceerd.

Beschrijving

EN - How do we read today? In an attempt to answer this question, the contributions in CLW 14 approach reading as a cofnitive process, physical activity, social behaviour or institutional practice. Gathered together in this special issue, they illustrate the methodological breadth that explorations of this topic can take, employing such various methodologies as cognitive, computational, empirical, narratological, sociological and queer approaches.
Taken as a whole, this issue raises pertinent questions concerning where meaning is produced in the reading process.

NL - Hoe lezen we vandaag? In een poging tot antwoord op deze vraag benaderen de bijdragen in CLW 14 de cultuurtechniek van het lezen als cognitief proces, fysieke activiteit, sociaal gedrag of institutionele praktijk. Samengebracht in dit themanummer illustreren ze de methodologische breedte die verkenningen van dit onderwerp kunnen aannemen, met artikels over cognitieve, computationele, empirische, narratologische, sociologische en queer benaderingen.
Als geheel roept deze uitgave pertinente vragen op over waar in het leesproces betekenis wordt geproduceerd.

Slogan/Promotie

Waarom hebben we het over lezen en hoe lezen we vandaag?

Details

EAN :9789401497077
Uitgever :Uitgeverij Lannoo
Publicatie datum :  20-11-2023
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :244 mm
Breedte :164 mm
Dikte :19 mm
Gewicht :482 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :262
Reeks :  Cahier voor literatuurwetenschap
Keywords :  lezen;literatuur;essays