Over lezers en lezen
...
Nederlands | 20-11-2023 | 262 pagina's
9789401497077
Paperback / softback
Bekijk inkijkexemplaar
€ 34,99
Niet bestelbaar
Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)
Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas
Tekst achterflap
EN - How do we read today? In an attempt to answer this question, the contributions in CLW 14 approach reading as a cofnitive process, physical activity, social behaviour or institutional practice. Gathered together in this special issue, they illustrate the methodological breadth that explorations of this topic can take, employing such various methodologies as cognitive, computational, empirical, narratological, sociological and queer approaches.
Taken as a whole, this issue raises pertinent questions concerning where meaning is produced in the reading process.
NL - Hoe lezen we vandaag? In een poging tot antwoord op deze vraag benaderen de bijdragen in CLW 14 de cultuurtechniek van het lezen als cognitief proces, fysieke activiteit, sociaal gedrag of institutionele praktijk. Samengebracht in dit themanummer illustreren ze de methodologische breedte die verkenningen van dit onderwerp kunnen aannemen, met artikels over cognitieve, computationele, empirische, narratologische, sociologische en queer benaderingen.
Als geheel roept deze uitgave pertinente vragen op over waar in het leesproces betekenis wordt geproduceerd.
Beschrijving
EN - How do we read today? In an attempt to answer this question, the contributions in CLW 14 approach reading as a cofnitive process, physical activity, social behaviour or institutional practice. Gathered together in this special issue, they illustrate the methodological breadth that explorations of this topic can take, employing such various methodologies as cognitive, computational, empirical, narratological, sociological and queer approaches.
Taken as a whole, this issue raises pertinent questions concerning where meaning is produced in the reading process.
NL - Hoe lezen we vandaag? In een poging tot antwoord op deze vraag benaderen de bijdragen in CLW 14 de cultuurtechniek van het lezen als cognitief proces, fysieke activiteit, sociaal gedrag of institutionele praktijk. Samengebracht in dit themanummer illustreren ze de methodologische breedte die verkenningen van dit onderwerp kunnen aannemen, met artikels over cognitieve, computationele, empirische, narratologische, sociologische en queer benaderingen.
Als geheel roept deze uitgave pertinente vragen op over waar in het leesproces betekenis wordt geproduceerd.
Slogan/Promotie
Waarom hebben we het over lezen en hoe lezen we vandaag?
Details
EAN : | 9789401497077 |
Uitgever : | Uitgeverij Lannoo |
Publicatie datum : | 20-11-2023 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Hoogte : | 244 mm |
Breedte : | 164 mm |
Dikte : | 19 mm |
Gewicht : | 482 gr |
Status : | Niet bestelbaar |
Aantal pagina's : | 262 |
Reeks : | Cahier voor literatuurwetenschap |
Keywords : | lezen;literatuur;essays |