Cijfers kunnen de wereld redden... maar dan moeten we ze eerst begrijpen


Nederlands | 23-05-2022 | 343 pages

9789401479851

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 25,99

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

We worden om de oren geslagen met getallen. Percentages, prijzen, grafieken, coëfficiënten - ze vergezellen ronkende kopteksten, duiken op in gesprekken van alledag, en tieren welig op sociale media. Maar wat vertellen zij ons?

Aan de hand van tien simpele vuistregels tracht topeconoom Tim Harford onze datafobie te genezen. Als we de wereld willen begrijpen, komen we namelijk niet ver zonder statistiek.

Met empathie en humor loodst dit boek ons langs de vooroordelen die ons gezond verstand teisteren. Het demonstreert wat we kunnen leren van onder andere een meestervervalser, de tabakslobby en de ontstaansgeschiedenis van Viagra.

Beschrijving

We worden om de oren geslagen met getallen. Percentages, prijzen, grafieken, coëfficiënten - ze vergezellen ronkende kopteksten, duiken op in gesprekken van alledag, en tieren welig op sociale media. Maar wat vertellen zij ons?

Aan de hand van tien simpele vuistregels tracht topeconoom Tim Harford onze datafobie te genezen. Als we de wereld willen begrijpen, komen we namelijk niet ver zonder statistiek.

Met empathie en humor loodst dit boek ons langs de vooroordelen die ons gezond verstand teisteren. Het demonstreert wat we kunnen leren van onder andere een meestervervalser, de tabakslobby en de ontstaansgeschiedenis van Viagra.

Slogan/Promotie

Bestsellerauteur Tim Harford toont hoe cijfers de wereld ontwarren

Details

EAN :9789401479851
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Lannoo
Publicatiedatum :  23-05-2022
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :235 mm
Breedte :155 mm
Dikte :30 mm
Gewicht :527 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :343
Trefwoorden :  statistiek;data-analyse