Businessmodellen in de culturele sector

Annick Schramme-Barbara Delft


Nederlands | 20-09-2019 | 144 pagina's

9789401462983

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 22,50

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

HOE MAAK JE JE CULTURELE ORGANISATIE KLAAR VOOR DE TOEKOMST?
HEBBEN WE GENOEG AAN BESTAANDE MODELLEN?
HOE VERZOEN JE BUSINESSMODELLING MET DE EIGENHEID VAN DE CULTURELE SECTOR?

Globalisering en digitalisering dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Als cultuurmanager moet je je publiek meer dan ooit betrekken bij je werking, potentiële partners anders benaderen en je financiële middelen meer differentiëren. Een robuust businessmodel brengt die elementen samen, wordt vaak gezegd. Maar hoe begin je daaraan?

In dit boek geven internationale experts hun kritische visie op de basics en uitdagingen voor businessmodelling in de culturele sector. Vanuit de praktijk delen een aantal Vlaamse en Nederlandse cultuurmanagers hun ervaringen: welke factoren leiden tot succes en welke knelpunten kwamen zij onderweg tegen? Hoe kunnen culturele organisaties, zowel kunstenorganisaties als musea, transformeren naar duurzame creatieve knooppunten?

Doorspekt met verhelderende cases, internationale managementervaring en de blik van experts vormt Businessmodellen in de culturele sector een unieke kritische blik op hoe creativiteit en business elkaar kunnen versterken.

Beschrijving

HOE MAAK JE JE CULTURELE ORGANISATIE KLAAR VOOR DE TOEKOMST?
HEBBEN WE GENOEG AAN BESTAANDE MODELLEN?
HOE VERZOEN JE BUSINESSMODELLING MET DE EIGENHEID VAN DE CULTURELE SECTOR?

Globalisering en digitalisering dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Als cultuurmanager moet je je publiek meer dan ooit betrekken bij je werking, potentiële partners anders benaderen en je financiële middelen meer differentiëren. Een robuust businessmodel brengt die elementen samen, wordt vaak gezegd. Maar hoe begin je daaraan?

In dit boek geven internationale experts hun kritische visie op de basics en uitdagingen voor businessmodelling in de culturele sector. Vanuit de praktijk delen een aantal Vlaamse en Nederlandse cultuurmanagers hun ervaringen: welke factoren leiden tot succes en welke knelpunten kwamen zij onderweg tegen? Hoe kunnen culturele organisaties, zowel kunstenorganisaties als musea, transformeren naar duurzame creatieve knooppunten?

Doorspekt met verhelderende cases, internationale managementervaring en de blik van experts vormt Businessmodellen in de culturele sector een unieke kritische blik op hoe creativiteit en business elkaar kunnen versterken.

Slogan/Promotie

Wat kan de cultuursector met vernieuwende businessmodellen?

Details

EAN :9789401462983
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Lannoo
Publicatie datum :  20-09-2019
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :212 mm
Breedte :150 mm
Dikte :13 mm
Gewicht :237 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :144