Avenue verruimt de blik
Esther Op de Beek
Nederlands | 02-09-2025 | 64 pagina's
9789087284930
Paperback / softback
€ 12,95
Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)
Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas
Korte beschrijving/Annotatie
In deze lezing wordt gezocht naar de medialogica van het mondaine magazine Avenue, gebruikmakend van inzichten uit de Travel Writing Studies
Tekst achterflap
Het Nederlandse publiekstijdschrift Avenue (1965-2002) was een hoogwaardig glossy-magazine, dat een welgesteld, antiburgerlijk publiek aantrok met spectaculaire trendsettende modefoto's, paginalange reisreportages, taboedoorbrekende onderwerpen en exotische gerechten van Wina Born. Een combinatie van kunst en lifestyle, elegantie en grafisch experiment.
Bij het 25-jarig bestaan van het blad stelde hoofdredacteur Louki Boin: ‘Avenue verruimt de blik’. Deze lezing geeft antwoord op de vraag hóe Avenue dat deed, de blik verruimen: met welke eigenschappen specifiek voor het tijdschrift als designed object? En met welke specifiek voor Avenue? In deze lezing wordt gezocht naar de medialogica van een mondain magazine, gebruik makend van inzichten uit de Travel Writing Studies, de media studies én de handreikingen aangaande tijdschriftonderzoek van Bert van Selm.
Beschrijving
Het Nederlandse publiekstijdschrift Avenue (1965-2002) was een hoogwaardig glossy-magazine, dat een welgesteld, antiburgerlijk publiek aantrok met spectaculaire trendsettende modefoto's, paginalange reisreportages, taboedoorbrekende onderwerpen en exotische gerechten van Wina Born. Een combinatie van kunst en lifestyle, elegantie en grafisch experiment.
Bij het 25-jarig bestaan van het blad stelde hoofdredacteur Louki Boin: ‘Avenue verruimt de blik’. Deze lezing geeft antwoord op de vraag hóe Avenue dat deed, de blik verruimen: met welke eigenschappen specifiek voor het tijdschrift als designed object? En met welke specifiek voor Avenue? In deze lezing wordt gezocht naar de medialogica van een mondain magazine, gebruik makend van inzichten uit de Travel Writing Studies, de media studies én de handreikingen aangaande tijdschriftonderzoek van Bert van Selm.
Slogan/Promotie
Het Nederlandse publiekstijdschrift Avenue (1965-2002) was een hoogwaardig glossy-magazine, dat een welgesteld, antiburgerlijk publiek aantrok met spectaculaire trendsettende modefoto's, paginalange reisreportages, taboedoorbrekende onderwerpen en exotische gerechten van Wina Born. Een combinatie van kunst en lifestyle, elegantie en grafisch experiment.
Bij het 25-jarig bestaan van het blad stelde hoofdredacteur Louki Boin: ‘Avenue verruimt de blik’. Deze lezing geeft antwoord op de vraag hóe Avenue dat deed, de blik verruimen: met welke eigenschappen specifiek voor het tijdschrift als designed object? En met welke specifiek voor Avenue? In deze lezing wordt gezocht naar de medialogica van een mondain magazine, gebruik makend van inzichten uit de Travel Writing Studies, de media studies én de handreikingen aangaande tijdschriftonderzoek van Bert van Selm.
Details
EAN : | 9789087284930 |
Uitgever : | Leiden University Press |
Publicatie datum : | 02-09-2025 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal/Talen : | Nederlands |
Status : | Te bestellen |
Aantal pagina's : | 64 |
Reeks : | Bert van Selm-lezing |
Keywords : | avenue;bert van selm;kunst;lifestyle;magazine;media studies;tijdschriften;travel writing studies;van selm-lezing |