Ken je leerling


Nederlands | 16-12-2022 | 150 pages

9789077866788

Paperback / softback


€ 19,95

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

Lesgeven is meer dan louter lesstof uitdragen. Het vraagt om voortdurend een vinger aan de pols houden: Komt de stof over en maakt elke leerling zich die eigen? En wat hebben ze nodig om verder te groeien?

Leraren blijken dat soms moeilijk te vinden. Ze zien en signaleren veel, maar hebben behoefte aan een kader om ook gericht te handelen. De meeste methodetoetsen of leerlingvolgsystemen bieden daarvoor te weinig handvatten. Leerlingen in beeld krijgen is geen administratieve klus, het vraagt om gericht informatie verzamelen, duiden, en vervolgens zo handelen dat het leerlingen verder helpt. Het vraagt ook om inzicht in (concepten over) toetsing en de plek daarvan in onderwijs. Dit boek ondersteunt leraren en schoolleiders om observaties, data en toetsen gericht in te zetten en daarmee het leerproces en de kansen van alle leerlingen te bevorderen.

Onderzoekers Judith Gulikers, Desiree Joosten-ten Brinke en Kim Schildkamp selecteerden twintig kernpublicaties uit de (inter)nationale literatuur over het thema toetsen en beoordelen. Onderwijsjournalist Bea Ros van Didactief beschrijft deze in toegankelijke taal voor leraren in het basisonderwijs. Daarbij ligt de focus op inzichten die het dagelijks handelen van leraren kunnen ondersteunen. Aan bod komen onder meer verschillende vormen van observeren en toetsen (formatief, summatief, portfolio’s, rubrics, peerfeedback). Daarnaast tonen vijftien basisscholen hoe zij de theorie vertalen naar de praktijk van het klaslokaal. Praktische tips en verder lezen-tips met handige qr-codes maken het boek compleet.

Details

EAN :9789077866788
Auteur: 
Uitgever :Ten Brink Uitgevers
Publicatiedatum :  16-12-2022
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :164 mm
Dikte :10 mm
Gewicht :316 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :150
Reeks :  Didactief onderzoek
Trefwoorden :  evaluatietechnieken;onderwijs