Stichting Lezen reeks 22: De aarzelende lezer over de streep

...


Nederlands | 03-10-2013 | 388 pagina's

9789059727571

Paperback / softback


€ 32,00

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

Lezen draagt in belangrijke mate bij aan een succesvolle schoolcarrière van kinderen. Maar lezen is voor lang niet alle kinderen vanzelfsprekend, velen hebben een steuntje in de rug nodig. Deze bundel laat zien hoe aarzelende lezers over de streep getrokken kunnen worden. Verschillende auteurs geven hun visie op de aanpak van leesproblemen.

'De aarzelende lezer over de streep' is het resultaat van het wetenschappelijk congres van Stichting Lezen eind 2012. De auteurs belichten in de hier gebundelde bijdragen verschillende aspecten van de leesontwikkeling van aarzelende lezers. Waaruit bestaat die aarzeling eigenlijk? Is het niet willen of niet kunnen lezen? En wat is de rol van het aanbod? De bijdragen bieden theoretische achtergronden en resultaten van onderzoek, maar sluiten steeds af met de voor de praktijk meest relevante vraag: hoe bereik en stimuleer je de aarzelende lezer?

Deze bundel helpt om gericht en onderbouwd aan de slag te gaan met lees-bevordering.

Beschrijving

Lezen draagt in belangrijke mate bij aan een succesvolle schoolcarrière van kinderen. Maar lezen is voor lang niet alle kinderen vanzelfsprekend, velen hebben een steuntje in de rug nodig. Deze bundel laat zien hoe aarzelende lezers over de streep getrokken kunnen worden. Verschillende auteurs geven hun visie op de aanpak van leesproblemen.

'De aarzelende lezer over de streep' is het resultaat van het wetenschappelijk congres van Stichting Lezen eind 2012. De auteurs belichten in de hier gebundelde bijdragen verschillende aspecten van de leesontwikkeling van aarzelende lezers. Waaruit bestaat die aarzeling eigenlijk? Is het niet willen of niet kunnen lezen? En wat is de rol van het aanbod? De bijdragen bieden theoretische achtergronden en resultaten van onderzoek, maar sluiten steeds af met de voor de praktijk meest relevante vraag: hoe bereik en stimuleer je de aarzelende lezer?

Deze bundel helpt om gericht en onderbouwd aan de slag te gaan met lees-bevordering.

Details

EAN :9789059727571
Auteur: 
Uitgever :Eburon Uitgeverij
Publicatie datum :  03-10-2013
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :225 mm
Breedte :158 mm
Dikte :23 mm
Gewicht :708 gr
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal pagina's :388
Reeks :  Stichting Lezen reeks