De kracht van kleur


Nederlands | 24-12-2018 | 260 pages

9789057187414

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 35,00

  Toevoegen aan winkelwagen
 Product store stocks

   Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

Kleuren zijn niet weg te denken uit onze samenleving. We worden er ons hele leven mee geconfronteerd. Denk maar aan de geboorte van een kind: komt een geboortekaartje met een blauw design in onze brievenbus terecht, dan trekken we onmiddellijk de conclusie dat er een jongen is geboren. Maar ook in allerlei tradities, volksgeloof, religie, in kunst, onze taal, het steineronderwijs enzovoort spelen kleuren een grote symbolische rol.

Marketeers zijn ook bijzonder geïnteresseerd in het studiegebied van de kleuren psychologie, omdat ze hopen zo meer van hun producten aan de man te kunnen brengen. Kleur is immers een vorm van non-verbale communicatie en een van de krachtigste designelementen in direct mail, advertenties en andere marketingmiddelen.

Dit boek wil niet het zoveelste in de rij zijn, maar probeert het verschijnsel ‘kleur’ op een brede, grensverleggende manier te benaderen. Van begrijpbare, maar verrassende fysica en de elementaire anatomie van het oog, tot de rol van kleuren in kunst, taal, religie, volksgeloof, geneeskunde, onderwijs en economie. Hopelijk krijgt de lezer van dit boek meer inzicht en dus ook meer ‘kleur’ in zijn dagelijks leven!

Beschrijving

Kleuren zijn niet weg te denken uit onze samenleving. We worden er ons hele leven mee geconfronteerd. Denk maar aan de geboorte van een kind: komt een geboortekaartje met een blauw design in onze brievenbus terecht, dan trekken we onmiddellijk de conclusie dat er een jongen is geboren. Maar ook in allerlei tradities, volksgeloof, religie, in kunst, onze taal, het steineronderwijs enzovoort spelen kleuren een grote symbolische rol.

Marketeers zijn ook bijzonder geïnteresseerd in het studiegebied van de kleuren psychologie, omdat ze hopen zo meer van hun producten aan de man te kunnen brengen. Kleur is immers een vorm van non-verbale communicatie en een van de krachtigste designelementen in direct mail, advertenties en andere marketingmiddelen.

Dit boek wil niet het zoveelste in de rij zijn, maar probeert het verschijnsel ‘kleur’ op een brede, grensverleggende manier te benaderen. Van begrijpbare, maar verrassende fysica en de elementaire anatomie van het oog, tot de rol van kleuren in kunst, taal, religie, volksgeloof, geneeskunde, onderwijs en economie. Hopelijk krijgt de lezer van dit boek meer inzicht en dus ook meer ‘kleur’ in zijn dagelijks leven!

Details

EAN :9789057187414
Auteur: 
Uitgever :Borgerhoff & Lamberigts
Publicatiedatum :  24-12-2018
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :170 mm
Dikte :15 mm
Gewicht :638 gr
Voorraad : Bestelbaar
Aantal bladzijden :260