Docentenhandleiding Taalkunde Docentenhandleiding

Hans Hulshof-Maaike Rietmeijer-Arie Verhagen


Nederlands | 26-04-2007 | 111 pagina's

9789053568965

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 29,99

 Voorraad in de winkel
   POD (Beschikbaar als print-on-demand.)

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

In de methode 'Taalkunde voor de tweede fase van het vwo' staat kennis over taal en taalverschijnselen centraal: de taalkunde wordt autonoom bestudeerd. De leerdoelen liggen behalve op het gebied van reproduceerbare taalkundige kennis, op het gebied van de toepassing en onderzoeksvaardigheden die typisch zijn voor de taalkunde.
De nadruk ligt op kennis en niet op (taal)vaardigheden. Dat betekent dat u naast het nieuwe onderwerp ook een nieuwe (of juist oude) manier van leren introduceert. Deze docentenhandleiding probeert u bij beide taken zo goed mogelijk te ondersteunen. Naast de antwoorden op de vragen vindt u ook een termenlijst, lesidee toetsen leessuggesties.
Hoogleraar Nederlandse Taalkunde Arie Verhagen en hoogleraar Didactiek van het Nederlands Hans Hulshof werken aan de Universiteit Leiden en wilden altijd al dat taalkunde deel zou uitmaken van het schoolvak Nederlands. Toen daarvoor de mogelijkheid ontstond, zijn zij begonnen met het ontwerpen van deze methode. Maaike Rietmeijer was uitvoerend redacteur van het project.

Beschrijving

In de methode 'Taalkunde voor de tweede fase van het vwo' staat kennis over taal en taalverschijnselen centraal: de taalkunde wordt autonoom bestudeerd. De leerdoelen liggen behalve op het gebied van reproduceerbare taalkundige kennis, op het gebied van de toepassing en onderzoeksvaardigheden die typisch zijn voor de taalkunde.
De nadruk ligt op kennis en niet op (taal)vaardigheden. Dat betekent dat u naast het nieuwe onderwerp ook een nieuwe (of juist oude) manier van leren introduceert. Deze docentenhandleiding probeert u bij beide taken zo goed mogelijk te ondersteunen. Naast de antwoorden op de vragen vindt u ook een termenlijst, lesidee toetsen leessuggesties.
Hoogleraar Nederlandse Taalkunde Arie Verhagen en hoogleraar Didactiek van het Nederlands Hans Hulshof werken aan de Universiteit Leiden en wilden altijd al dat taalkunde deel zou uitmaken van het schoolvak Nederlands. Toen daarvoor de mogelijkheid ontstond, zijn zij begonnen met het ontwerpen van deze methode. Maaike Rietmeijer was uitvoerend redacteur van het project.

Details

EAN :9789053568965
Auteur: 
Uitgever :Amsterdam University Press
Publicatie datum :  26-04-2007
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :170 mm
Dikte :8 mm
Gewicht :227 gr
Status :POD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Aantal pagina's :111