Klinisch redeneren en evidence-based practice

Jos Dobber-José Harmsen-Margriet Van Iersel


Nederlands | 05-07-2021 | 320 pagina's

9789036826099

Paperback / softback


€ 49,95

 Voorraad in de winkel
   Bestelbaar

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.


Klinisch redeneren en evidence-based practice.Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges.


Klinisch redeneren en evidence-based practice bestaat uit drie delen. Het eerste deel, over klinisch redeneren, is geschreven voor eerste- en tweedejaars hbo-v-studenten. Deel twee, over EBP, is ook voor latere opleidingsjaren geschikt. Het leert studenten wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te beoordelen of deze bruikbaar zijn voor de eigen praktijk. Deel drie bevat verdieping, extra uitleg, en materiaal dat docenten flexibel kunnen inzetten.


Nieuw in deze tweede druk van Klinisch redeneren en evidence-based practice is aparte aandacht voor diversiteitsensitief redeneren. 

Beschrijving

Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.


Klinisch redeneren en evidence-based practice.Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges.


Klinisch redeneren en evidence-based practice bestaat uit drie delen. Het eerste deel, over klinisch redeneren, is geschreven voor eerste- en tweedejaars hbo-v-studenten. Deel twee, over EBP, is ook voor latere opleidingsjaren geschikt. Het leert studenten wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te beoordelen of deze bruikbaar zijn voor de eigen praktijk. Deel drie bevat verdieping, extra uitleg, en materiaal dat docenten flexibel kunnen inzetten.


Nieuw in deze tweede druk van Klinisch redeneren en evidence-based practice is aparte aandacht voor diversiteitsensitief redeneren. 

Slogan/Promotie

Gaat verder dan de basisprincipes Bevat vier sets standaardvragen waar dieper op in kan worden gegaan Met casusvideo's, flitscollege's en ondersteunende en verdiepende informatie Leert studenten de kwaliteit van hun klinische redenering verhogen Sluit aan bij opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020 én bij laatste inzichten

Details

EAN :9789036826099
Auteur: 
Uitgever :Springer Media B.V.
Publicatie datum :  05-07-2021
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :267 mm
Breedte :187 mm
Dikte :16 mm
Gewicht :702 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :320
Keywords :  diagnostiek;verpleegkunde;methodiek;evidence-based parctice;hbo-v;klinisch redeneren;zorgverlener