Hier tekenen! - Update

Luc Gulinck


Nederlands | 24-06-2025 | 560 pagina's

9789020974423

Paperback / softback


€ 55,00

 Voorraad in de winkel

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Tekst achterflap

De juridische en zakelijke kant van de muziekindustrie schrikt velen af. Luc Gulinck biedt met dit boek een toegankelijke en praktijkgerichte inleiding tot contracten, rechten, verdienmodellen en de werking van het (digitale) muziekbedrijf. Deze geactualiseerde editie besteedt onder andere aandacht aan AI, streaming en een eerlijker muzikaal ecosysteem. Het boek is onmisbaar voor muzikanten, (toekomstige) professionals en iedereen met een uitgesproken interesse in de sector.

Waarom?

  • Standaardwerk over de juridische en zakelijke kant van muziek
  • Praktische tips voor starters en professionals
  • Up-to-date met actuele thema's
  • Geschreven door een ervaren insider

Wat?

  • Alles over contracten, rechten, verdienmodellen en ondernemerschap
  • Daarnaast geeft de auteur een aantal uitdagende aanzetten tot nieuwe digitale zakenmodellen.

Voor wie?

  • Studenten in muziek en media, artiesten en producers, muziekprofessionals (zoals managers, labels en uitgevers), cultuurbeleidsmakers, juristen en docenten

Beschrijving

De juridische en zakelijke kant van de muziekindustrie schrikt velen af. Luc Gulinck biedt met dit boek een toegankelijke en praktijkgerichte inleiding tot contracten, rechten, verdienmodellen en de werking van het (digitale) muziekbedrijf. Deze geactualiseerde editie besteedt onder andere aandacht aan AI, streaming en een eerlijker muzikaal ecosysteem. Het boek is onmisbaar voor muzikanten, (toekomstige) professionals en iedereen met een uitgesproken interesse in de sector.

Waarom?

  • Standaardwerk over de juridische en zakelijke kant van muziek
  • Praktische tips voor starters en professionals
  • Up-to-date met actuele thema's
  • Geschreven door een ervaren insider

Wat?

  • Alles over contracten, rechten, verdienmodellen en ondernemerschap
  • Daarnaast geeft de auteur een aantal uitdagende aanzetten tot nieuwe digitale zakenmodellen.

Voor wie?

  • Studenten in muziek en media, artiesten en producers, muziekprofessionals (zoals managers, labels en uitgevers), cultuurbeleidsmakers, juristen en docenten

Details

EAN :9789020974423
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Lannoo
Publicatie datum :  24-06-2025
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :240 mm
Breedte :170 mm
Dikte :33 mm
Status :Nog niet beschikbaar
Aantal pagina's :560