Verkiezingen winnen


Nederlands | 11-11-2021 | 240 pages

9789082286793

Paperback / softback


  Bekijk het inkijkexemplaar

€ 34,95

  Reserveren
 Product store stocks

   Ruilen mogelijk binnen de 14 dagen (niet op specifieke bestellingen)

   Gratis leveren aan huis in Sint-Niklaas




Korte beschrijving/Annotatie

Meest complete boek hoe politieke partijen verkiezingen kunnen winnen met aandacht voor data-analyses, inzet flyers, online campagnes, microtargeting, vrijwilligers management, fondsenwerving en meer.

Tekst achterflap

Verkiezingen winnen

In het boek ‘Verkiezingen winnen’ krijgen politieke partijen en politici 12 concrete stappen voorgeschoteld die leiden tot een succesvolle verkiezingscampagne. De partij die er als beste in slaagt om tijd, menskracht en geld op een zo optimaal mogelijke wijze in te zetten, is de partij die de verkiezingen zal winnen. Dit boek behandelt alle aspecten van een effectieve verkiezingscampagne om dit te bereiken.

Aan de hand van een campagnemodel wordt in 12 stappen de basis gelegd voor een campagneplan. Dit campagneplan geeft u de structuur om verkiezingen te winnen.

In de afgelopen 10 jaar hebben tal van politieke partijen successen geboekt met de inzet van de innovatieve campagnetechnieken van de Politieke Academie. De achtergronden en ook hoe u deze technieken succesvol kunt inzetten, worden uitgebreid besproken.

Daarnaast is er onder meer aandacht voor de inzet van big data, kiezersonderzoek, social media, ontwikkeling van campagnemiddelen, drijfveren van kiezers, vrijwilligersmanagement, fundraising en zelforganiserende campagneteams. Theorie wordt afgewisseld met aansprekende voorbeelden, analyses en praktische tips.

Voor politieke partijen, politici en campagneleiders die op zoek zijn naar een moderne manier van campagne voeren is dit een onmisbaar boek. Voor anderen is het interessant om een blik te werpen in de keuken van het politiek campagne voeren. Het winnen van verkiezingen is geen toevalstreffer, maar vooral de uitkomst van slimme strategische keuzes en hard werken.

Beschrijving

Verkiezingen winnen

In het boek ‘Verkiezingen winnen’ krijgen politieke partijen en politici 12 concrete stappen voorgeschoteld die leiden tot een succesvolle verkiezingscampagne. De partij die er als beste in slaagt om tijd, menskracht en geld op een zo optimaal mogelijke wijze in te zetten, is de partij die de verkiezingen zal winnen. Dit boek behandelt alle aspecten van een effectieve verkiezingscampagne om dit te bereiken.

Aan de hand van een campagnemodel wordt in 12 stappen de basis gelegd voor een campagneplan. Dit campagneplan geeft u de structuur om verkiezingen te winnen.

In de afgelopen 10 jaar hebben tal van politieke partijen successen geboekt met de inzet van de innovatieve campagnetechnieken van de Politieke Academie. De achtergronden en ook hoe u deze technieken succesvol kunt inzetten, worden uitgebreid besproken.

Daarnaast is er onder meer aandacht voor de inzet van big data, kiezersonderzoek, social media, ontwikkeling van campagnemiddelen, drijfveren van kiezers, vrijwilligersmanagement, fundraising en zelforganiserende campagneteams. Theorie wordt afgewisseld met aansprekende voorbeelden, analyses en praktische tips.

Voor politieke partijen, politici en campagneleiders die op zoek zijn naar een moderne manier van campagne voeren is dit een onmisbaar boek. Voor anderen is het interessant om een blik te werpen in de keuken van het politiek campagne voeren. Het winnen van verkiezingen is geen toevalstreffer, maar vooral de uitkomst van slimme strategische keuzes en hard werken.

Slogan/Promotie

Verkiezingen winnen: in 12 stappen naar een succesvolle verkiezingscampagne. Het meest complete handboek voor politieke partijen, politici en campagnemedewerkers om in Nederland verkiezingen te winnen. In 240 pagina's worden de meest recente innovaties als big data en microtargeting voor kiezers-identificatie besproken. Ook is er aandacht voor doelgerichte flyers, online campagnes, vrijwilligersmanagement en onder andere fondsenwerving. Tal van voorbeelden en case-studies maken het boek praktisch toepasbaar. Het politieke landschap 2021 wordt uitgebreid besproken. Voor studenten, politicologen, public affairs adviseurs en communicatiemedewerkers vormt het boek een rijke inspiratiebron.

Details

EAN :9789082286793
Auteur: 
Uitgever :Stichting Politieke Academie
Publicatiedatum :  11-11-2021
Formaat :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :259 mm
Breedte :189 mm
Dikte :25 mm
Gewicht :580 gr
Voorraad :Niet bestelbaar
Aantal bladzijden :240
Trefwoorden :  big data;campagneleider;data-analyse;gemeenteraadsverkiezingen;microtargeting;politiek;politieke campagne;politieke marketing;politieke partijen;tweede kamer verkiezingen;verkiezingen;verkiezingscampagne;verkiezingscampagnes;nederland